Agribusiness company increases billing with communication actions


profit-2210588_960_720

Rodrigo Capella*

Two objectives have become increasingly common among Brazilians agribusiness companies: increasing sales and increasing market share.

To achieve these goals, it is fundamental that companies invest in communication actions. With well-structured planning and a differentiated project, the companies will gain relevance and, consequently, will have new clients.

In this context, the Public Relation Agency is a great ally. With the support of PR Agency, the agribusiness companies will have qualified exposure in the communication vehicles. Interviews will be scheduled on radio and TV, and articles will also be published in newspapers, websites and magazines.

Other activities of the press office include meetings with journalists and influencers during agribusiness events (such as Agrishow and Expodireto), disclosure of articles in specific cities, and visit of journalist and influencers to the client factory.

In carrying out these actions, a Brazilian agribusiness company obtained several articles published in the media (newspaper, website, magazine, TV and radio), which contributed to a ROI of exactly R$ 1.783.560.00 in the period of only one year.

This increase in visibility helped the agribusiness company to increase the number of distributors by 60% and to have more clients.

(*) Rodrigo Capella is Director of Ação Estratégica, a Brazilian Public Relation Agency that acts as an extension of the client, creating and developing communication strategies focused on results. Ação Estratégica has extensive experience in the agribusiness segment. E-mail: capella@acaoestrategica.com.br

 

Anúncios

Sobre Rodrigo Capella

Diretor Geral da Ação Estratégica, Assessor de Imprensa e Estudioso da Comunicação Digital, Rodrigo Capella já ministrou, desde 2008, mais de 350 palestras e cursos em eventos, associações, empresas e universidades, como Banco do Brasil, Novartis, Rotary Club, ESPM, FMU, Sindicato dos Jornalistas do Estado de São Paulo, Sindicato dos Jornalistas do Estado do Pará, Congresso Internacional para Líderes da Comunicação, Social Media Vale do Paraíba e Seminário “Mídias Digitais e Transformação Social”, realizado em Aracaju pelo Governo de Sergipe. Além disso, o profissional foi professor de Comunicação Digital da pós-graduação da PUC-PR, da UNA-BH e da Universidade Anhembi Morumbi-SP. Capella é também autor de diversos livros, como “Assessor de Imprensa: fonte qualificada para uma boa notícia” e de “Rir ou Chorar”, biografia do cineasta Ricardo Pinto e Silva coordenada por Rubens Ewald Filho. E-mail: capella.rodrigo@gmail.com
Esse post foi publicado em Entrevista e marcado , , , , . Guardar link permanente.

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair /  Alterar )

Foto do Google

Você está comentando utilizando sua conta Google. Sair /  Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair /  Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair /  Alterar )

Conectando a %s