Alexandre Cordeiro, president of C&C Consultores (Portugal)


“Little by little, communication auditing is gaining ground in Portugal, mainly in large companies, which are the first to notice the benefits and advantages of this tool”.

The analysis is of Alexander Cordeiro, President of CC-communication Consultants.

Read the main topics of the interview:

PR Interview: You have a degree in Economics. Does this degree help you to act like a PR?

Alexandre Cordeiro: Surely, my training in Economics has been an advantage for me as a communication professional. It allows a deeper and faster understanding  of the goals and processes, among other points.

PR Interview: You have worked in the newspaper Expresso. Did this period give you a good know-how?

Alexandre Cordeiro, da C&C

Alexandre Cordeiro: It is certain that, by innovation and by pioneering, it was an unforgettable experience to work in the newspaper Expresso.

PR Interview: Focusing now on communication auditing, do the companies do it in Portugal?

Alexandre Cordeiro: Little by little, communication auditing is gaining ground in Portugal, mainly in large companies, which are the first to notice the benefits and advantages of this tool.

PR Interview: Another activity performed by the C&C is the work of identifying potential crisis scenarios. Is there a special methodology?

Alexandre Cordeiro: Identifying key scenarios of potential crisis is, nowadays, increasingly important in all businesses and organizations seeking to protect and maintain programs and permanent crisis management systems. The methodology is very simple and very similar to the risk management methodology.

PR Interview:  To finish up, in Portugal, which criteria are taken for the criation of the Crisis Communication Manual?

Alexandre Cordeiro: To be functional and efficient, a Crisis Communication Manual should be essentially practical, comprehensive and adjusted to the reality of the company.

Sobre Rodrigo Capella

Diretor da Pólvora PR, Assessor de Imprensa e Estudioso da Comunicação Digital, Rodrigo Capella já ministrou, desde 2008, mais de 350 palestras e cursos em eventos, associações, empresas e universidades, como Banco do Brasil, Novartis, Rotary Club, ESPM, FMU, Sindicato dos Jornalistas do Estado de São Paulo, Sindicato dos Jornalistas do Estado do Pará, Congresso Internacional para Líderes da Comunicação, Social Media Vale do Paraíba e Seminário “Mídias Digitais e Transformação Social”, realizado em Aracaju pelo Governo de Sergipe. Além disso, o profissional foi professor de Comunicação Digital da pós-graduação da PUC-PR, da UNA-BH e da Universidade Anhembi Morumbi-SP. Capella é também autor de diversos livros, como “Assessor de Imprensa: fonte qualificada para uma boa notícia” e de “Rir ou Chorar”, biografia do cineasta Ricardo Pinto e Silva coordenada por Rubens Ewald Filho. E-mail: capella.rodrigo@gmail.com
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