Rodrigo Cogo, manager of Portal Mundo-RP (Brazil)


“I don’t see just one professional  as more suitable for projects with storytelling“.

This is the opinion of Rodrigo Cogo, manager of Portal Mundo-RP.

In an interview to blog PR Interview, Cogo points what companies are doing right and wrong in projects with storytelling.

Check out the main topics from the interview:

PR Interview: What do the companies do wrong when using storytelling in a project?

Rodrigo Cogo: When they use a marketing vision and explore more product attributes and racionalities than the potential of subjectivity and emotion.

PR Interview: And what do the companies do right?

Rodrigo Cogo: Videos with direct testimony. Colloquial vocabulary, even though inaccurate considering the  formal language and without priority for hierarchies.

Rodrigo Cogo, do Mundo-RP

PR Interview: Are PRs more prepared to develop projects with storytelling?

Rodrigo Cogo: I don’t see just one professional  as more suitable for projects with storytelling.

PR Interview: Why?

Rodrigo Cogo:  It is a communicative content creation perspective that may arise from advertising, public relations, journalists, historians, writers, anthropologists, sociologists, filmmakers. Each area with a predominant place, speech and with know-how that can serve more and better in a particular job, and not in another one.

PR Interview: To finish up, which projects of storytelling are references to you?

Rodrigo Cogo: A project of work safety of Vale (mining company), a website collecting stories from Disney, a competition for documentaries of CSN, the Foundation of project stories powered car Fiat 35 years and welcome on Board of TAM 35 years.

Bookmark and Share

IN THE NEXT POST:

Interview with Andrew Worob, blogger at PR at Sunrise (United States)

Sobre Rodrigo Capella

Diretor da Pólvora PR, Assessor de Imprensa e Estudioso da Comunicação Digital, Rodrigo Capella já ministrou, desde 2008, mais de 350 palestras e cursos em eventos, associações, empresas e universidades, como Banco do Brasil, Novartis, Rotary Club, ESPM, FMU, Sindicato dos Jornalistas do Estado de São Paulo, Sindicato dos Jornalistas do Estado do Pará, Congresso Internacional para Líderes da Comunicação, Social Media Vale do Paraíba e Seminário “Mídias Digitais e Transformação Social”, realizado em Aracaju pelo Governo de Sergipe. Além disso, o profissional foi professor de Comunicação Digital da pós-graduação da PUC-PR, da UNA-BH e da Universidade Anhembi Morumbi-SP. Capella é também autor de diversos livros, como “Assessor de Imprensa: fonte qualificada para uma boa notícia” e de “Rir ou Chorar”, biografia do cineasta Ricardo Pinto e Silva coordenada por Rubens Ewald Filho. E-mail: capella.rodrigo@gmail.com
Esse post foi publicado em Entrevista e marcado , , , , , , . Guardar link permanente.

Deixe uma resposta

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s