Peter Shankman, founder and CEO of The Geek Factory (United States)


“PR people don’t need to be entrepreneurs necessarily, but entrepreneurs definitely need to be PR people”, says Peter Shankman, founder and CEO of  The Geek Factory.

During the interview to the blog PR Interview, the executive talked about HARO, investiments in brazilian companies, marathons, triathlons and skydiving.

Take a look:

PR Interview: Peter, you work like a PR, but you have also several companies and projects, like Help A Reporter Out (HARO). In your opinion a professional who works with PR needs to be necessarily an entrepreneur?

Peter Shankman: PR people don’t need to be entrepreneurs necessarily, but entrepreneurs definitely need to be PR people. Entrepreneurs have to constantly tell the world what they’re doing, how they’re doing it, and what successes they have.

Peter Shankman, CEO of The Geek Factory

PR Interview: Does a PR professional take advantages when he  invests in a business or launches a company?

Peter Shankman: I  think anyone investing in a solid company or who has a great idea for a launch has a good advantage.

PR Interview: What are your next plans for HARO?

Peter Shankman: We’re currently growing HARO to multiple countries and other places around the world, in multiple languages.

PR Interview:  Peter, you are a sportsman and enjoys marathons, triathlons and skydiving. Do you practice sports to relieve stress, to fetch creativity or just to pass the time?

Peter Shankman: All of them. I’m ADD. I’m a big fan of doing things that help me raise my dopamine and adrenaline levels. Skydiving, marathons, all help do that.

PR Interview:   To finish up, would you like to invest in any brazilian company? What would be the ideal profile of a brazilian company to receive your investment? 

Peter Shankman:  If I find an interesting company I like, it doesn’t matter where they’re located.

Bookmark and Share

IN THE NEXT POST:

Sobre Rodrigo Capella

Diretor da Pólvora PR, Assessor de Imprensa e Estudioso da Comunicação Digital, Rodrigo Capella já ministrou, desde 2008, mais de 350 palestras e cursos em eventos, associações, empresas e universidades, como Banco do Brasil, Novartis, Rotary Club, ESPM, FMU, Sindicato dos Jornalistas do Estado de São Paulo, Sindicato dos Jornalistas do Estado do Pará, Congresso Internacional para Líderes da Comunicação, Social Media Vale do Paraíba e Seminário “Mídias Digitais e Transformação Social”, realizado em Aracaju pelo Governo de Sergipe. Além disso, o profissional foi professor de Comunicação Digital da pós-graduação da PUC-PR, da UNA-BH e da Universidade Anhembi Morumbi-SP. Capella é também autor de diversos livros, como “Assessor de Imprensa: fonte qualificada para uma boa notícia” e de “Rir ou Chorar”, biografia do cineasta Ricardo Pinto e Silva coordenada por Rubens Ewald Filho. E-mail: capella.rodrigo@gmail.com
Esse post foi publicado em Entrevista e marcado , , , , , , , , , , , , , . Guardar link permanente.

Deixe uma resposta

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s